1971-ben vették fel a Budapesti Műszaki Egyetem Gépészmérnöki Karának termelési rendszer szakára, ahol 1976-ban szerzett gépészmérnöki diplomát, majd szintén a BME-n ergonómiai szakmérnöki posztgraduális képzésen vett részt 1982 és 1984 között.
1998 és 2000 között a Gazdasági Minisztérium ipari és energetikai helyettes államtitkára volt. A politikába, ill. az államigazgatásba 2009-ben tért vissza, amikor a Bajnai-kormány közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszterévé nevezték ki. A kormány kezdeti időszakában a Vahl Tamás visszalépése miatt üresen maradt nemzeti fejlesztési és gazdasági miniszteri hatásköröket is ellátta.
"Fontosabb volt Hónignak a koccintás, mint a szárnyvonalak - Lemondta a vasúti szárny- és mellékvonalak megszüntetése ügyében kezdeményezett egyeztető megbeszélést Hónig Péter közlekedési miniszter és helyettest sem küldött a somogyi polgármesterekkel tervezett egyeztetésre. A miniszter a szőregi gáztározó átadásán vett részt."
"Hónig nem lát lehetőséget a kevesebb elvonásra"
"Hónig: Akinek az elvonás nem tetszik, beszélje meg a költségvetés készítőjével"
"Egyre több kritikus vélemény fogalmazódik meg az MSZP-frakcióban a kormány egyes "civil" minisztereivel szemben. Elsősorban Hónig Péter közlekedési tárcavezető teljesítményével elégedetlenek - tudta meg a Népszabadság."
Ez politikus?